Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Μπορώ να μη στερηθώ τα αγαπημένα μου τρόφιμα;

Γράφει η Σουζάνα Ριζγκάλα, διαιτολόγος-διατροφολόγος











Όταν σας αρέσει κάποια κατηγορία τροφίμων, όπως τα γλυκά, είναι προτιμότερο να τρώτε λίγο κάθε μέρα, παρά να μην τρώτε καθόλου και ύστερα να ξεσπάτε σε μεγάλες ποσότητες και να απογοητευτείτε, ειδικά αν ακολουθείτε κάποια δίαιτα.
Μιας και η διατροφή σημαίνει ότι «αλλάζω τις διατροφικές μου συνήθειες», που όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να αλλάξουμε την οποιαδήποτε συνήθεια έχουμε, είναι κατανοητό λοιπόν πως χρειαζόμαστε χρόνο και υπομονή και κυρίως κατανόηση δηλαδή να ξέρω και να καταλαβαίνω γιατί πρέπει να περιορίσω την κατανάλωση κάποιου τροφίμου.
Καθώς κοντεύουν οι γιορτές είναι καλό για αυτούς που λατρεύουν τα μελομακάρονα να τα προσθέτουν στο ημερήσιο πρόγραμμά τους. Μπορούν να φάνε ένα με δύο κομμάτια για απογευματινό ή δεκατιανό, ακόμα και για πρωινό, με ένα ποτήρι φυσικό χυμό. Έτσι δεν θα χρειαστεί να πιέζουν τον εαυτό τους για να μην φάνε και ύστερα να φάνε μεγάλη ποσότητα. Με αυτόν τον τρόπο θα νιώσουν ότι αυτοί οι ίδιοι ελέγχουν την όρεξή τους.
Μιας και μιλήσαμε για τα γλυκά, μπορούμε να τρώμε μέχρι 30γρ γλυκού την ημέρα χωρίς να μας φορτώνει αρνητικές συνέπειες στον οργανισμό μας. Σημασία είναι τα 30γρ γλυκού να είναι μέρος ενός ισορροπημένου ημερήσιου προγράμματος διατροφής. Δηλαδή δεν θα φάω το πρωί την τυρόπιτα με το γάλα κακάο και στο μεσημεριανό κρέας με αμέτρητες τηγανητές πατάτες και θα πω «θα φάω και 30γρ γλυκό μόνο...και είμαι εντάξει». Όχι σε αυτήν την περίπτωση δεν ισχύει.
Είναι σημαντικότατο το άτομο που προσπαθεί να χάσει κιλά να μην νιώθει ότι κάποια τρόφιμα απαγορεύονται ή να νιώσει ότι στερείται κάποια φαγητά. Για αυτό είναι καλό το άτομο που ενδιαφέρεται για υγιεινή διατροφή να ρωτάει και να ενημερώνεται από τον διαιτολόγο του για την αναγκαιότητα της αυξημένης ή μειωμένης κατανάλωσης κάποιων ομάδων τροφίμων και όπως αναφέραμε πιο πάνω μία σωστή διατροφή χρειάζεται κατανόηση και προσπάθεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου