Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2015

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ «Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ»

Τήν γνωριμία τοῦ Χριστοῦ μέ τούς πρώτους μαθητές του μᾶς διηγεῖται ὁ εὐαγγελιστής Ἰωάννης σήμερα τήν πρώτη Κυριακή τῶν Νηστειῶν. Χαρούμενος ὁ Φίλιππος γιατί ἀνακάλυψε στό πρόσωπο τοῦ  Ἰησοῦ τόν Μεσσία, γιά τόν ὁποῖο χρόνια τώρα διάβαζε στήν Π. Διαθήκη, σπεύδει νά μοιρασθεῖ τήν χαρά καί τήν συγκίνηση τοῦ εὑρήματός του μέ τόν φίλο του Ναθαναήλ.  Αὐτός ὅμως μέ σκεπτικισμό καί ἀμφιβολία ἀντιμετωπίζει τόν ἐνθουσιασμό τοῦ Φιλίππου, λέγοντας «ἐκ Ναζαρέτ δύναταί τι ἀγαθόν εἶναι;», δηλαδή ἀπό τήν ἄσημη καί μικρή αὐτή πόλη εἶναι δυνατό νά κατάγεται ὁ Μεσσίας μας;
Ἀντιπαραθέτει ὅμως ὁ Φίλιππος μιά ἁπλή πρόσκληση καί πρόκληση: «ἔρχου καί ἴδε». Ἡ προσωπική γνωριμία τοῦ Ναθαναήλ μέ τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ διαλύει κάθε ἐπιφυλακτικότητα καί ἀμφιβολία.  Ἡ ἐπιστράτευση ὅλων τῶν διανοητικῶν δυνάμεων τοῦ ἀνθρώπου δέν ὠφελεῖ σέ τίποτε, ἐκμηδενίζεται καί ἀχρηστεύεται μπροστά στή δύναμη τοῦ βιώματος. 
Αὐτό πού ζεῖ κανείς συναντώντας τόν Χριστό ἐγγίζει τό βαθύτερο εἶναι του, γιατί περνᾶ πέρα ἀπό τήν σφαίρα τοῦ μυαλοῦ καί ζεσταίνει τήν καρδιά του, τόν πείθει ὑπαρξιακά καί οἱ ἐγκεφαλικές ἀντιρρήσεις χάνουν μέ μιᾶς τή δυναμή τους.
Ἡ δυσπιστία καί ὁ ὀρθολογισμός τοῦ Ναθαναήλ δέν προέρχοταν ἀπό προκατάληψη ἤ κακία, ἀλλά ἀπό τήν ἀπόσταση πού δέν εἶχε γεφυρωθεῖ ἀκόμη μέ τήν ἐμπειρία τῆς προσωπικῆς συναντήσεως. Ἡ γνωριμία αὐτή αἴρει κάθε ἐπιφυλακτικότητα καί ἀμφιβολία, ἀχρηστεύει τήν ἀξία τῶν ἐπιχειρημάτων καί δημιουργεῖ πειστικότητα μέσα στό βαθύτερο κέντρο τῆς ὑπάρξεως.
Τό μήνυμα τῆς σημερινῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς εἶναι μιά πρόσκληση: "Ἔρχου καί ἴδε". Ἔλα νά δεῖς τόν Χριστό ἀπό κοντά, μέσα στήν Ἐκκλησία, μέσα ἀπό τήν ζωή τῶν μυστηρίων, μέσα ἀπό τό βίωμα τῆς προσωπικῆς συνάντησης, μέσα από τήν ἐμπειρία τῆς σχέσεως τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου πρός τό θεῖο πρόσωπο καί ἄκουσε μέ προσοχή, χωρίς προκατάληψη τήν προσωπική πείρα μυριάδων ψυχῶν πού βρήκαν λύτρωση στόν Χριστό.
Ὁ δύσπιστός καί ἐπιφυλακτικός Ναθαναήλ μετά τήν προσωπική συνάντηση του μέ τόν Χριστό πείθεται καί στή συνέχεια τῆς διηγήσεως ὁμολογεῖ τήν πίστη του σέ αὐτόν λέγοντας: «Ἐσύ εἶσαι ὁ υἱός τοῦ Θεοῦ, ἐσύ εἶσαι ὁ βασιλεύς τοῦ Ἰσραήλ». Μέ  τό πρίσμα αὐτῆς τῆς προσωπικῆς ἐμπειρίας βλέπει κανείς καί συνειδητοποιεῖ ἀλήθειες βασικές γιά τή ζωή του, γιά τήν καταξίωση τῆς ὑπάρξεώς του, γιά τήν ἠθική καί πνευματική ἐξυψωσή του.


ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Ξεκινούν οι Κατανυκτικοί Εσπερινοί

Γνωστοποιεῖται ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη, ὅτι τήν Κυριακή, 1η Μαρτίου 2015 καί ὥρα 18:00, κατά τήν διάρκεια τῆς ἀκολουθίας τοῦ Α΄ Κατανυκτικοῦ  Ἑσπερινοῦ  στόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας Ξάνθης, θά ὁμιλήσει ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Κωνσταντῖνος Σακαρίδης, Προϊστάμενος τῆς Ἱεραποστολικῆς Ἀδελφότητος Θεολόγων «Η ΖΩΗ»

Λιτάνευση ιερών εικόνων αύριο Κυριακή της Ορθοδοξίας

Τήν 1η Μαρτίου, Α΄ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, θά τελεσθεῖ πανηγυρική Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Τιμίου Προδρόμου Ξάνθης ἐνώ θά πραγματοποιηθεῖ λιτάνευση τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων εἰς μνήμη τῆς ἀναστηλώσεως αὐτῶν ὑπό τῶν Αὐτοκρατόρων Μιχαήλ Γ΄ καί Θεοδώρας.
Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας θά τελεσθεῖ Μνημόσυνο τῶν θεοφιλῶς Ἀρχιερατευσάντων Μητροπολιτῶν Ξάνθης καί Περιθεωρίου καί τῶν Μεγάλων Εὐεργετῶν τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας.

ΠΑΜΕ Ξάνθης: "Σε κλείσιμο οδηγείται η καρδιολογική κλινική"

Κινδυνεύει να κλείσει η καρδιολογική κλινική του νοσοκομείου Ξάνθης, σύμφωνα με το ΠΑΜΕ Ξάνθης που γι’ αυτό το λόγο καλεί σε πανκινητοποίηση όλους τους εργαζόμενους στον τομέα της Υγείας, τους εργαζόμενους σε Ιδιωτικό και Δημόσιο τομέα να δώσουν βροντερό παρόν σε συλλαλητήριο την Τρίτη 3 Μαρτίου στις 6 μμ στην κεντρική πλατεία.
Σε ανακοίνωση του τονίζει το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο: «Οι τελευταίες εξελίξεις στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης όπου η καρδιολογική κλινική οδηγείται σε κλείσιμο, λόγω του ότι πλέον μένει χωρίς μόνιμο γιατρό, έρχεται σαν ώριμο φρούτο στα πλαίσια των διαρθρωτικών «μεταρρυθμίσεων», των κυβερνήσεων, των συγκυβερνήσεων, στα πλαίσια των επιταγών της ΕΕ, για εξορθολογισμό των δαπανών, οι περικοπές προσλήψεων γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού, οδηγεί στην αποδυνάμωση του Δημόσιου χαρακτήρα της υγείας. Οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση του δημοσίου τομέα - ιδιωτικά απογευματινά ιατρεία κλπ - δημιουργώντας ένα εκρηκτικό κλίμα στο χώρο της Υγείας.
Είναι ανάγκη για το λόγο αυτό να πάρουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι την υπόθεση στα χέρια τους, τόσο αυτοί που εργάζονται στο χώρο της Υγείας, όσο και των εργαζομένων συνολικά, μιας και τους αφορά άμεσα. Να αγωνιστούν, όχι μόνο ενάντια στο κλείσιμο της καρδιολογικής κλινικής του Γ.Ν. Ξάνθης, αλλά και για την κάλυψη όλων των ελλείψεων του Νοσοκομείου. Ενάντια στην εμπορευματοποίηση της Υγείας, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα της υγείας, που προωθούν συγκυβέρνηση, ΕΕ, ολιγαρχία, για δημόσιο, δωρεάν και καθολικό δημόσιο σύστημα Υγείας».

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ξάνθη

Για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή του αγώνα δρόμου «1ο Xanthi Old City Trail», στην πόλη της Ξάνθης, την 1-3-2015 και την αποφυγή της άσκοπης ταλαιπωρίας των πολιτών, θα ισχύσουν οι κάτωθι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τις ώρες 11.00΄ έως 14.00΄:

Απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στις κάτωθι οδούς της πόλης της Ξάνθης:
Ø  Βασιλέως Κωνσταντίνου και Βασιλίσσης Σοφίας (από την Κεντρική Πλατεία έως τη διασταύρωση με την οδό Έβρου) 
Ø  Βενιζέλου (από τη διασταύρωση με την οδό Βασιλέως Κωνσταντίνου έως τη διασταύρωση με την οδό 9ης Μεραρχίας)

Απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην Παλαιά Πόλη της Ξάνθης, καθώς επίσης και η είσοδός τους σε αυτήν από τις κάτωθι οδούς:
Ø  Παναγίας
Ø  Πινδάρου (προς την πλατεία Μητροπόλεως)
Ø  Πυγμαλίωνος Χρηστίδη
Ø  Λευκού Πύργου
Ø  Υδραγωγείου

Απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην ανώνυμη Δημοτική Οδό, που οδηγεί προς Παναγία Καλαμού και Παναγία Αρχαγγελιώτισσα, από τη διασταύρωσή της με το 4ο χλμ της Εθνικής Οδού Ξάνθης - Δράμας έως τη διασταύρωσή της με Επαρχιακή Οδό Ξάνθης – Κιμμερίων.  

Σημειώνεται ότι η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω παρακαμπτηρίων οδών.


Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015

Το σκόρδο που βελτιώνει την υγεία μας

Γράφει η Σουζάνα Ριζγκάλα, διαιτολόγος-διατροφολόγος*

Σκόρδο τρώτε; Καλά κάνετε! Σύμφωνα με πολλές έρευνες το σκόρδο είναι πολύτιμο αφού έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Έτσι η αυξημένη κατανάλωσή του φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο για εμφάνιση πολλών μορφών καρκίνου, έχει αντιβακτηριακή δράση προστατεύοντας από το έλκος του στομάχου και εφόσον καταναλωθεί με μέτρο ειδικά από άτομα με προβλήματα στον πεπτικό σωλήνα, ώστε να μην έχουν διάφορες ενοχλήσεις, όπως καούρα και φούσκωμα, αλλά και να μην χειροτερέψει τη κατάστασή τους.
Αγαπάει τη καρδιά σας μειώνοντας  την κακή χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια στο αίμα. Επίσης μειώνει την πίεση, ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, οπότε σας προστατεύει από λοιμώξεις. Άλλο ένα θετικό είναι ότι νοστιμίζει το φαγητό με την ιδιαίτερη γεύση και μυρωδιά του!
Δε χρειάζεται να πέσετε με τα μούτρα στα σκόρδα. Μία σκελίδα καθημερινά είναι καλή ποσότητα για να σας χαρίσει όσα αναφέραμε πιο πάνω. Είναι καλό να ξεκινήσετε να τρώτε σκόρδο σιγά σιγά, δηλαδή  να ξεκινήσετε με δύο φορές την εβδομάδα και μετά τρεις, βλέποντας πως αντιδράει το σώμα σας (φούσκωμα ) μέχρι να είστε έτοιμοι για καθημερινή κατανάλωση.
Ο καλύτερος τρόπος για να το απολαύσετε -χωρίς να χάσει τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά του- είναι ωμό και ψιλοκομμένο σε μικρά κομματάκια, αφού πριν το κόψετε, το αφήνετε λίγα λεπτά χωρίς τη φλούδα και μετά το κόβετε ή το σπάτε. Δηλαδή όπως το κάνουμε στη σκορδαλιά και στο τζατζίκι για παράδειγμα. Μπορείτε επίσης αντί για αγγούρι να βάλετε κολοκυθάκι βραστό και η συνταγή ακριβώς είναι αυτή:
Λιώνετε με το πιρούνι δύο βραστά κολοκυθάκια + ένα κεσεδάκι γιαούρτι 2%+μία με δύο σκελίδες σκόρδο + λίγο ελαιόλαδο+ λίγο αλάτι. Αυτή η συνταγή είναι πλούσια σε υγρά και φυτικές ίνες. Μπορείτε να βάλετε όσα κολοκυθάκια θέλετε και αν προσθέσετε δύο  φρυγανιές είναι ένα ολοκληρωμένο γεύμα! Επίσης επειδή και το αγγούρι και το κολοκύθι είναι καλοκαιρινά λαχανικά μπορείτε να φάτε σκέτο το γιαούρτι με σκόρδο και ελαιόλαδο χωρίς το λαχανικό, εκτός εάν θέλετε να προσθέσετε άλλο λαχανικό, όπως λάχανο.
Είδατε λοιπόν με μια απλή κίνηση που στην πορεία γίνεται συνήθεια τι κερδίζουμε; Εφαρμόζοντας αυτό το βήμα θα σας παρασύρει και θα σας ανοίξει την όρεξη να ακολουθήσετε  μια άλλη υγιεινή συνήθεια που είναι η κατανάλωση λαχανικών ή υγρών ή οποιαδήποτε συνήθεια μέσα από τη μεσογειακή διατροφή.

Ξέρω θα μου πείτε: «καλά όλα αυτά, αλλά τι θα κάνουμε με τη έντονη οσμή του σκόρδου;» Όμως αν σας πω ότι η οσμή αυτή οφείλεται σε ένα συστατικό του σκόρδου που ονομάζεται αλλικίνη και ότι σε αυτό κυρίως οφείλεται η πολυτιμότητά του σίγουρα θα αλλάξετε γνώμη. Μπορείτε να διαλέξετε ένα γεύμα με σκόρδο μετά το οποίο θα μείνετε στο σπίτι, αλλιώς μπορείτε να μασάτε μία τσίχλα ή όπως λένε πολύ σωστά στα χωριά, να μασάτε λίγο μαϊντανό το οποίο εξουδετερώνει την έντονη μυρωδιά του σκόρδου. Άτομα που παίρνουν αντιπηκτική θεραπεία θα πρέπει να ενημερώνουν το γιατρό τους σχετικά με την καθημερινή κατανάλωση σκόρδου, γιατί υπάρχει κίνδυνος αιμορραγίας.


Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

Σαρακοστή: Περίοδος νηστείας, προσευχής, ταπείνωσης

Ξεκίνησε η περίοδος της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και σας εύχομαι καλή μετάνοια, καλόν αγώνα και Καλή ανάσταση! Είναι ευκαιρία να μειώσουμε τους τόνους, να στραφούμε προς τα μέσα μας, να ησυχάσουμε, να ακούσουμε την καρδιά μας και να πέσουμε στα γόνατα να προσευχηθούμε και να ζητήσουμε ταπείνωση, ώστε με καθαρή καρδιά και πνεύμα ευθές να βαδίσουμε προς την Ανάσταση.
Έχουμε τις Προηγιάσμενες Θείες Λειτουργίες, τα Μεγάλα Απόδειπνα, τους Χαιρετισμούς στην Παναγία, τους Κατανυκτικούς Εσπερινούς. Όσοι συμμετέχουν ενεργά μπορούν να καταλάβουν το μεγαλείο της ορθοδοξίας, το μυστήριο της σχέσης με το Θεό, την Αγία Τριάδα, την Παναγία, τους Αγίους. Βλέποντας αυτές τις γραμμές κάποιος που δεν δοκίμασε να μπει σε έναν ναό ίσως να τα βλέπει εξωγήινα όλα αυτά ή ξεπερασμένα.
Και όμως η Ορθοδοξία παραμένει στους αιώνες των αιώνων και θα παραμείνει μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου. Ο άνθρωπος περνάει αλλά η εκκλησία του Κυρίου είναι εδώ. Όσο είμαστε μακριά τόσο μένουμε έξω από το φυσικό μας σπίτι. Αυτό που μας παρέχει πνεύμα και ουσία. Τροφοδοτεί το σώμα, την ψυχή, το νου, τη θέληση, την καρδιά. Το κάθε κύτταρο μας ζωντανεύει όταν αντικρίζει το δημιουργό Του. Αναθαρρεύει μέσα στον ταλαίπωρο οργανισμό μας που γεμίζει με τοξικότητες παντός είδους. Των λογισμών, του θορύβου της καθημερινότητας, του ανυπόφορου άγχους, των αιμοβόρων ενοχών, της βαριάς συνείδησης.
Οι περισσότεροι ίσως να ξεχνιόμαστε -λόγω των προβλημάτων- να δώσουμε σημασία στη Μεγάλη Σαρακοστή. Ίσως και να μη νηστεύουν κάποιοι. Όλα αυτά δεν γίνονται με το ζόρι, αλλά με θυσία προς το Θεό. Για τους τύπους αν γίνουν θα υπάρχει αγκομαχητό, τυραννία έσωθεν. Και επόμενο είναι να φανεί και εξωτερικά κάποιες φορές.
Φέτος ας διαφέρουμε από άλλες χρονιές, όσο μπορούμε και όσο θέλουμε και ας ζήσουμε μια θεάρεστη σαρακοστή. Ώστε να αλλάξει η ποιότητα ζωής μας, να έχουμε συναίσθηση των όσων λέμε και κάνουμε και να έχουμε μετάνοια χωρίς να γυρίζουμε πίσω στις αμαρτίες μας, όπως ο σκύλος στα ξερατά του…
Να σας θυμίσω επίσης πως κάθε Δευτέρα στις 4-5 και κάθε Τετάρτη 5-6 στο Σταθμό της Εκκλησίας 93.8 και διαδικτυακά στη διεύθυνση www.im-xanthis.gr συνεχίζεται η εκπομπή Λόγια Καρδιάς με την ανάγνωση του βιβλίου Χρυσοστομικός Άμβων Β με Λόγους του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου για την ταπείνωση, της συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου της Νέας Σκήτης του Αγίου Όρους. Αλλά και κάθε μέρα μπορείτε να ακούσετε πολύ ωραίες εκπομπές τα μεσημέρια από ραδιοφωνικούς παραγωγούς της Ξάνθης και άλλων περιοχών. Και όλες τις επόμενες ώρες εκπομπές του Σταθμού της Εκκλησίας.

Ας συντονιστούμε και ας βάλουμε Χριστό στη ζωή μας. Ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί ο Χριστός.    

Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Διαγωνισμός χαρταετού στο Μαγικό

Το Κοινωνικό Κέντρο «ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΑΛΙΟΡΗΣ» , ο Όμιλος «ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ» και το Σωματείο Εργαζομένων Ομίλου «ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ» σας καλούν την Καθαρά Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου και ώρα 11:00 π.μ. στο Διαγωνισμό Χαρταετού και στο Λαϊκό Γλέντι που θα ακολουθήσει με ζωντανή μουσική, δωρεάν άφθονο κρασί και σαρακοστιανά εδέσματα στην Κεντρική Πλατεία του Οικισμού του Μαγικού.
Ο Διαγωνισμός Χαρταετού θα γίνει σε κοινόχρηστη έκταση πίσω από το γήπεδο του Μαγικού. Θα βραβευτούν ο χαρταετός που θα πετάξει πιο ψηλά, ο ομορφότερος κατασκευαστικά χαρταετός καθώς και ο μικρότερος σε ηλικία που θα πετάξει αετό.
Σας περιμένουμε να χαρούμε όλοι μαζί τη γιορτή της Καθαράς Δευτέρας.


Κατηχητήριος Λόγος Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου ενόψει της Μεγάλης Σαρακοστής

«Τ στάδιον τν ρετν νέκται· ο βουλόμενοι θλσαι εσέλθετε» (στιχηρν διόμελον το Τριδίου, Κυριακ τς Τυρινς).

δελφο κα Τέκνα ν Κυρί γαπητά,

Κύριος μν ησος Χριστς γκεντρίζει μς ες τ σμα Του κα μς καλε ν γίνωμεν ἅγιοι «ὅτι γώ», λέγει, «ἅγιός εμι» (Α΄ Πέτρ. α΄, 16). πιθυμε Πλάστης μας ν ἔχωμεν κοινωνίαν μαζί Του κα ν γευθμεν τς χάριτός Του, ν μετάσχωμεν δηλαδ τς γιότητός Του. κοινωνία μ τν Θεν εναι ζω μετανοίας κα γιότητος, δ πομάκρυνσις ξ Ατο, μαρτία, ταυτίζεται π τος Πατέρας τς κκλησίας μ τν «κακίαν τς καρδίας». «μαρτία οκ ἔστι τς φύσεως, λλ τς κακς προαιρέσεως» (Θεοδωρήτου Κύρου, Διάλογος Α΄- Immutabilis, P.G. 83, 40D)  το κακο πνεύματος κα «οδες πίστιν παγγελλόμενος μαρτάνει», κατ τν Θεοφόρον γνάτιον. 
γιότης εναι διότης το Κυρίου, ποος εναι «προσφέρων κα προσφερόμενος κα προσδεχόμενος κα διαδιδόμενος». κατ χάριν ερουργς το Μυστηρίου τς Θείας Εχαριστίας προσφέρει ες τος πιστος «τ για τος γίοις», Σμα κα Αμα Χριστο, κα λαμβάνει μέσως παρ το πληρώματος τν ρθοδόξων τν πόκρισιν ες τν προσφορν τι: «ες ἅγιος, ες Κύριος, ησος Χριστός, ες δόξαν Θεο Πατρός», «σθιόμενος κα μηδέποτε δαπανώμενος, λλ τος μετέχοντας γιάζων».
Ες τν γνα το νθρώπου ν πιτύχ τ «καθ᾿ μοίωσιν» μ τν Θεόν, δι τ ποον δημιουργήθη, τν γιότητα δηλαδή, ποβλέπουσα ποκλειστικς κα μόνον ες τν σωτηρίαν το νθρώπου Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ ρθόδοξος κκλησία «θεοπρεπς δογμάτισε» μίαν περίοδον το τους ς περίοδον διαιτέρας προσευχς κα δεήσεως πρς κατευνασμν τν παθν τς ψυχς κα το σώματος.
περίοδος ατη εναι ρχομένη π τς αριον σωτήριος προετοιμασία δι τ «Πάσχα τ μέγα κα ερώτατον Χριστο». Εναι γία κα Μεγάλη Τεσσαρακοστή, τν ποίαν πρέπει ν βιώσωμεν «δέησιν προσάγοντες κα φεσιν ατοντες», στε ν γευθμεν ληθς τ Πάσχα «μετ πάντων τν γίων», γινόμενοι «γιοι», δι τς μολογίας νώπιον Θεο κα νθρώπων τι εμεθα «σκεύη κεραμέως» συνθλιβόμενα π το πονηρο καθ᾿ μέραν, «πίπτοντες κα νιστάμενοι». Ν μολογήσωμεν δηλαδ τν νθρωπίνην τέλειαν κα δυναμίαν μας κα τν νώπιον Θεο μηδαμινότητά μας, μετανοοντες κα παναλαμβάνοντες ν σπέρ κα πρω κα μεσημβρί κα ν παντ καιρ κα πάσ ρ, καίτοι «γιοι» δι το βαπτίσματος, τι «ες γιος, ες Κύριος, ησος Χριστός, ες δόξαν Θεο Πατρός».
Καλομεν, λοιπόν, πάντας τος ρθοδόξους πιστούς, κληρικούς, μοναχος κα μοναχάς, δελφο κα τέκνα, ν μεταβάλωμεν τν ζωήν μας, πάντοτε μέν, διαιτέρως δ κατ τν περίοδον ατν τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς, ες γαπητικν πρς τν πλησίον προσπάθειαν προπαρασκευς δι τν μετοχν κτυπώτερον π τοδε ες τν νέσπερον Βασιλείαν το Κυρίου, τ «καινν Πάσχα». Προσκαλομεν τος πάντας ες ζων γιότητος κα πνευματικο γνος δι ν χαρισθ ες τν κόσμον κα ες μς ς «δόσις γαθ» κα ς «δώρημα τέλειον» δυνατότης τς περβάσεως τς μαρτίας, διότι «πς γεγεννημένος κ το Θεο μαρτίαν ο ποιε [...] κα ο δύναται μαρτάνειν, ὅτι κ το Θεο γεγέννηται» (Α ́  ωάν. γ΄, 9-10)
ς εσέλθωμεν, λοιπόν, μ λην τν ψυχήν μας, μ σκυθρωπάζοντες, λλ χαίροντες κα γαλλόμενοι, ες τ πνευματικν τοτο στάδιον τν ρετν κα ς καθοπλισθμεν «γάπης τν λαμπρότητα, προσευχς τν στραπήν, γνείας τν καθαρότητα, εανδρίας τν σχύν», κα ς συνοδοιπορήσωμεν μ τν Κύριον, δεόμενοι Ατο ν μ «παρίδ μς κινδυνεύοντας τν π᾿ Ατο διάστασιν» (Δοξαστικν τς Σταυροπροσκυνήσεως), λλ ν μς ξιώσ «πως λαμπροφόροι προφθάσωμεν ες τν γίαν κα τριήμερον νάστασιν, τν καταλάμπουσαν φθαρσίαν τ κόσμ» (ποίημα Θεοδώρου, κολουθία Δευτέρας Α΄ βδομάδος Νηστειν).

δελφο κα τέκνα ν Χριστ,

γία κα Μεγάλη Τεσσαρακοστ εναι ς περίοδος προετοιμασίας κα μετανοίας φων τς συνειδήσεώς μας, ποία, σωτερικ κα νέκφραστος, εναι προσωπικ κρίσις. ταν μς ερσκ σφλλοντας διαμαρτρεται ντονώτατα, καθότι «οδν ατς βιαιότερον ν κσμ», κατ τν βιωματικν κήρυκα τς μετανοίας γιον νδρέαν Κρήτης. θεν, πρέπει ν ερηνεύ μ τν συνείδησίν του καστος, δι τς μετανοας, στε «ν τ πυρ τς συνειδήσεως ν προσφέρωμεν μυστικν λοκάρπωσιν», θυσιάζοντες τ πάθη μας κα προσφέροντες ατ θυσίαν γάπης πρς τν συνάνθρωπον, πως Κύριος αυτν πρ «τς το κόσμου ζως κα σωτηρίας». Τότε μόνον θ νατελ κα δι᾿ μς κ το τφου συγγνμη κα θ ζσωμεν ς νθρωπτης ν λληλοσεβασμ κα γπ μακρν τν σων βλπομεν κατ τς μρας τατας φρικτν γκλημτων ν πλττουν τν οκουμνην πασαν. Ες τν γνα τοτον χομεν συμμάχους κα πρεσβευτς πάντας τούς γίους κα μάλιστα τν Παναγίαν Μητέρα το Κυρίου μας, τν δι τν κεσιν της ς λλος λουτρ «κπλύνουσαν συνείδησιν». 
θεν, προτρεπόμεθα κα παρακαλομεν, ς πνευματικς Πατρ τν ν τν οκουμένην ρθοδόξων πιστν μας, αυτος κα λλήλους, ν δράμωμεν μετ σπουδς ες τ π τς αριον ρχόμενον στάδιον τν ρετν, «μ τοπα λογιζόμενοι, μ παράνομα πράττοντες», λλ πορευόμενοι ν Χάριτι ν κπλύνωμεν τς συνειδήσεις «γνώμ γαθ» δι τς μετανοίας, χοντες τν βεβαιότητα τι ο ορανο κα γ κα πάντα «τ ρατ κα όρατα» θ καταυγασθον ν τέλει π το φωτς τς ναστάσεως το Κυρίου.
μες δέ, «πρ τν θυρν το Ναο το Κυρίου» στάμενοι, ἐὰν ξίως πολιτευθμεν, θ περιβληθμεν χιτνα φωτεινν μιμήσεως το Χριστο κα θ ξιωθμεν το «καινο πόματος» κ τς Πηγς τς φθαρσίας, γευόμενοι τς χαρς το λβίου τάφου το Κυρίου κα συνωθούμενοι ν τ κκλησί «ως τν κεράτων το θυσιαστηρίου», ν τόπ που «τ φοβερ τελεσιουργεται». Γένοιτο.

 γα κα Μεγλη Τεσσαρακοστ ,βιε 
Κωνσταντινουπλεως Βαρθολομαίος

διπυρος πρς Θεν εχτης πντων μν