Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2015

Σύλλογος Ποντίων Ξάνθης: "Ξεπέρασε τα όρια ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης"


Με τις χθεσινές δηλώσεις του, σε τηλεοπτική εκπομπή, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Φίλης ξεπέρασε τα όρια.
Ας  ανατρέξει σε βιβλιογραφία, ντοκουμέντα και αποφάσεις Κρατών. Η Γενοκτονία των Ποντίων και των υπόλοιπων Ελλήνων και χριστιανικών λαών από τους Τούρκους είναι γεγονός πέρα για πέρα αληθινό. Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στρατηγικά και μεθοδικά.
Δεν το έχουμε βγάλει από το μυαλό μας εμείς οι Πόντιοι. Υπάρχουν ντοκουμέντα, αδιάσειστα στοιχεία και μαρτυρίες. Μαρτυρίες ακόμα και μέσα στην Τουρκία.
Επειδή, ο κ. Φίλης, ο οποίος φέρει το βάρος των δηλώσεών του τις οποίες μέχρι σήμερα δεν έχει ανακαλέσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο, αλλά και των άρθρων έχουν δημοσιευθεί επί αρχισυνταξίας του στην εφημερίδα ΑΥΓΗ.
Επειδή, ανιστόρητες τοποθετήσεις, γενικόλογοι αφορισμοί και επιστράτευση επιχειρημάτων που στην Τουρκία χρησιμοποιούνται από τους γκρίζους λύκους δεν είναι ανεκτό να εκφέρονται από τον Έλληνα Υπουργό Παιδείας.
Επειδή, για εμάς η Γενοκτονία δεν παίρνει εισαγωγικά. Αντιθέτως, το χρέος μας προς τους προγόνους μας, την Πατρίδα και την Ανθρωπότητα δεν μας επιτρέπει να παραβλέπουμε προκλητικές τοποθετήσεις από τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς .
Επειδή, ένα οικουμενικό ζήτημα όπως η Γενοκτονία δεν μπορεί να χρησιμοποιείται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
Επειδή οι θυσίες των προγόνων μας το απαιτούν
Επειδή η Ιστορία μας πρέπει να διδάσκεται αντικειμενικά στα σχολεία.
Ζητούμε:
- την εφαρμογή του νέου αντιρατσιστικού νόμου και το άρθρο 2:
«Δημόσια επιδοκιμασία ή άρνηση εγκλημάτων
1.     \Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή δια του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, επιδοκιμάζει, ευτελίζει ή κακόβουλα αρνείται την ύπαρξη ή τη σοβαρότητα εγκλημάτων γενοκτονιών, εγκλημάτων πολέμου, εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας, του Ολοκαυτώματος και των εγκλημάτων του ναζισμού που έχουν αναγνωριστεί με αποφάσεις διεθνών δικαστηρίων ή της Βουλής των Ελλήνων και η συμπεριφορά αυτή στρέφεται κατά ομάδας προσώπων ή μέλους της που προσδιορίζεται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλου ή την αναπηρία, όταν η συμπεριφορά αυτή εκδηλώνεται κατά τρόπο που μπορεί να υποκινήσει βία ή μίσος ή ενέχει απειλητικό ή υβριστικό χαρακτήρα κατά μίας τέτοιας ομάδας ή μέλους της, τιμωρείται με τις ποινές της παραγράφου 1 του προηγούμενου άρθρου.
2.      Αν η πράξη της προηγούμενης παραγράφου τελέστηκε από δημόσιο λειτουργό ή υπάλληλο, κατά την άσκηση των ανατεθειμένων σε αυτόν καθηκόντων, επιβάλλεται φυλάκιση έξι (6) μηνών έως τριών (3) ετών και χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων έως είκοσι πέντε χιλιάδων (10.000 - 25.000) ευρώ».
 - να εκφράσει δημόσια συγνώμη ο κ. Φίλης και  να παραιτηθεί από τη θέση του Υπουργού Παιδείας 
Συμπαρατασσόμαστε με τις αποφάσεις της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΠΟΕ)και είμαστε αποφασισμένοι να συμμετάσχουμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια που αποφασισθεί από αυτήν.
Σύλλογος Ποντίων Ν. Ξάνθης

Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2015

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ «ΤΟ ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΟ ΝΑΙ»



Η σημερινή Ευαγγελική περικοπή που διηγείται την παραβολή του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου μας φέρνει μπροστά στο δύσκολο και ακανθώδες πρόβλημα του πλούτου και της φτώχειας. Είναι όμως το κεντρικό θέμα της η καταδίκη του πλούτου και ο ύμνος της φτώχειας όπως φαίνεται εκ πρώτης όψεως;
Ο φτωχός δεν κερδίζει την εύνοια του Θεού επειδή είναι φτωχός, άλλα επειδή στηρίζει τις ελπίδες του στο Θεό και ζει σύμφωνα με την εντολή του και ο πλούσιος δεν είναι καταδικασμένος μόνο και μόνο γιατί έχει υλικά αγαθά, άλλα γιατί στηρίζει την ζωή του στα αγαθά και όχι στο Θεό, γιατί έχει ξεχάσει το φτωχό συνάνθρωπό του και γιατί έχει κλεισθεί και παγιδευθεί στον πλούτο του. Ότι μπορεί ένας πλούσιος να είναι πρότυπο αγάπης και ένας φτωχός να είναι ασεβής, αποτελεί επίσης μια πιθανή κατάσταση μέσα στη ζωή.
Έτσι οι λέξεις «πλούσιος» και «πτωχός» για την διδασκαλία της Εκκλησίας μας έχουν ένα περισσότερο θεολογικό παρά κοινωνικό περιεχόμενο. Εκείνο στο όποιο αποβλέπει η παραβολή είναι η επισήμανση ενός πραγματικού κινδύνου, του κινδύνου της αυτάρκειας και της πεποίθησης ότι η ευημερία είναι ατέλειωτη και ότι το μόνο σταθερό και  αμετάβλητο είναι ο λόγος του Θεού, όπως διατυπώθηκε μέσα στην Αγία Γραφή.  Όλα αλλάζουν και ευρίσκεται ο άνθρωπος μπροστά σε απροσδόκητες εκπλήξεις. Όταν μάλιστα είναι αργά πια για να μετανοήσει, η κατάσταση τότε γίνεται αναπόφευκτα τραγική.
Ο πλούσιος της διηγήσεως βλέπει να μεταβάλλονται τα πάντα στην άλλη ζωή. Αυτός διψά και ο φτωχός Λάζαρος ευφραίνεται. Ζητεί να προειδοποιήσει τους πέντε αδελφούς του για την μελλοντική τύχη τους. Αλλά η απάντηση είναι σαφής: «Έχουν τους Προφήτες, ας τους ακούσουν».
Ο κάθε άνθρωπος θέλει λογικές αποδείξεις για όλα τα πράγματα που τον αφορούν, θέλει ένα θαύμα, ζητεί την περιγραφή ενός αυτόπτη μάρτυρα για να πεισθεί, θέλει η πίστη του να στηρίζεται σε μια τετράγωνη λογική. Όλοι λίγο πολύ είμαστε παγιδευμένοι στον πλούτο των γνώσεών μας, της επιστήμης, της λογικής μας. Θα δεχόμασταν αμέσως μια κάποια μελλοντική μορφή ζωής αρκεί κάποιος αυτόπτης μάρτυρας να ερχόταν από εκεί και να την περιέγραφε, αρκεί να την αποδείκνυε λογικά.
Η Ευαγγελική περικοπή θέλει να μας προτρέψει για το ναι στο προσκλητήριο του Θεού για μετάνοια και καινούριο τρόπο ζωής, θέλει να στρέψει την προσοχή μας στο ότι η τωρινή στιγμή είναι η ώρα της μεγάλης απόφασης.                                                      
ΕΚ  ΤΗΣ  ΙΕΡΑΣ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ