Η φράση: «Όλοι έχουμε μια τιμή» επιβεβαιώθηκε
διαβάζοντας το άρθρο που παραθέτω παρακάτω. Αμερικανιές ή Αγγλικανιές χωράνε
στην Ελλαδίτσα; Στην παγκόσμια αγορά ενδεχομένως να μετράνε οι παρακάτω
προτάσεις. Ποιος ξέρει όμως από το πουθενά μπορεί κάποιος να προχωρήσει σε μια
ριζοσπαστική κίνηση και να του βγει σε καλό.
«Ο βραβευμένος με 3 Pullitzer συγγραφέας του "The World is Flat", Thomas
Friedman είπε: "Έκείνοι που περιμένουν να τελειώσει η ύφεση για να τους
δώσει κάποιος δουλειά, ενδέχεται να περιμένουν πολύ. Όμως εκείνοι που έχουν την
ικανότητα να φαντάζονται νέες υπηρεσίες και νέες ευκαιρίες..., όσοι έχουν τη
φαντασία να επινοήσουν ευφυέστερους τρόπους για τις παλιότερες δουλειές,
ενεργειακούς τρόπους προσφοράς νέων υπηρεσιών, νέους τρόπους προσέλκυσης
παλαιών πελατών ή νέους τρόπους συνδυασμού των υπαρχουσών τεχνολογιών, αυτοί θα
προκόψουν".
O Andy Martin, από την πόλη Stockton - on - Tees της
Αγγλίας, πατέρας τριών παιδιών, έκανε ό,τι πέρναγε από το χέρι του προκειμένου
να βρει εργασία, όταν του ανακοίνωσαν πως σε 30 μέρες θα απολυθεί. «Έχω υπάρξει
ξανά άνεργος» είχε πει, «...είτε θα καθόμουν άπραγος, είτε θα έκανα κάτι γι
αυτό». Έφτιαξε δικό του blog, έγραψε για την προσπάθειά του να βρει δουλειά και
μετά αποφάσισε να «πουλήσει» τον εαυτό του στο eBay έναντι 20.000$. Το eBay
απαγόρευσε άμεσα αυτή την ενέργεια, ωστόσο ο 45χρονος διαφήμισε έτσι ότι ψάχνει
εργασία, προσέλκυσε το ενδιαφέρον μιας εταιρείας ζαχαροπλαστικής και κατάφερε
να κλείσει συνέντευξη μία εβδομάδα μετά από την παραπάνω ενέργεια.
Όταν ο Thomas Friedman μιλούσε για νέους τρόπους
ανεύρεσης εργασίας, σίγουρα δεν είχε φανταστεί κάτι τόσο ριζοσπαστικό! Το
παράδειγμα όμως του Andy Martin μπορεί να βάλει πολλούς σε σκέψη, ώστε να
φανταστούν τον εαυτό τους ως «προιόν» εκτεθειμένο στους νόμους της προσφοράς
και της ζήτησης. Στην «εμπόλεμη» εργασιακή κατάσταση που βιώνουμε, ίσως αν
δούμε τους εαυτούς μας έτσι, τότε μόνο θα αυξήσουμε στο έπακρο τις πιθανότητες
ευτυχούς κατάληξης (ανεύρεση εργασίας). Ας μην παρερμηνευθεί όμως ή λάβει
αρνητική διάσταση ο όρος «προϊόν». Τουναντίον, την συνδυάσετε με ένα καθ' όλα συγκροτημένο
και στρατηγικά σχεδιασμένο πλάνο που έχει ως παραμέτρους την αποφασιστικότητα,
τη δράση και την κινητοποίηση.
Ποια όμως είναι τα βασικά βήματα, πέραν της
θεωρίας, που μπορούν να προβάλουν την
επαγγελματική σας ιδιότητα και υπόσταση και να βοηθήσουν στην πράξη να «κάνετε
κι εσείς κάτι γι' αυτό»;
Ετοιμάστε μια σύντομη απάντηση (positioning
statement) της ερώτησης «Με τι ασχολείσαι;». Όταν η επαγγελματική μας ιδιότητα
είναι ανενεργή, νομίζουμε ότι δεν μπορούμε να απαντήσουμε. Το τι επαγγελλόμαστε,
δεν ορίζει και το τι είμαστε. Οι γνώσεις, η παιδεία και οι ικανότητές μας, το
ορίζουν αυτό.
Εστιάστε και εμβαθύνετε στον τομέα που θέλετε να
εξειδικευθείτε, ώστε να σας αναγνωρίζουν γι' αυτόν! Ερευνήστε τρόπους να
επιμορφωθείτε - πλέον, μέσω youtube, sites και workshops, αυτό είναι εφικτό με
μηδαμινό έως χαμηλό κόστος.
Σκεφτείτε ένα ξεχωριστό τίτλο επαγγελματικής
ιδιότητας για την κάρτα σας (όταν οι περιστάσεις το απαιτούν, μπορείτε να
εκδόσετε και να μοιράζετε κάρτες αντί του βιογραφικού) και το λογαριασμό
LinkedIn/Facebook/Twitter σας. Χρησιμοποιήστε φαντασία, δημιουργικότητα και
λιγότερο γενικούς/κλισέ τίτλους, π.χ. branding strategist αντί marketing
executive (αυτό ισχύει υπό συνθήκες).
Καθορίστε ποιο είναι το «προϊόν» σας. Marketing
executive είναι ο τίτλος σας· το «προϊόν» σας όμως, μήπως είναι η «εύρεση νέων
προϊοντικών concepts» ή «δημιουργία below-the-line campaigns";
Επιλέξτε τους «πελάτες» σας (δυνητικούς εργοδότες).
Μπορεί να μην αμειφθείτε ικανοποιητικά ή αντάξια των δυνατοτήτων σας, όσοι όμως
υποστηρίξετε οργανισμούς/ startups που δείχνουν να έχουν προοπτικές, θα μάθετε
περισσότερα όντας εκτός της ζώνης άνεσής σας και θα απολαύσετε τα εύσημα όταν
«η ρόδα θα γυρίσει».
Οργανώστε και καταχωρήστε τις επαφές σας, εγκαίρως
και ενημερωμένα, σε εύκολο-διαχειριζόμενη πλατφόρμα, κρίνοντας πότε να εισάγετε
νέα ονόματα, τι πληροφορίες και πώς θα τις αξιοποιείτε για την προσέγγισή τους.
Εγγραφείτε σε οργανισμούς που θα εξελίξουν την
ομιλία σας μπροστά σε κοινό (βλ. http://www.ritoriki.gr/) - είναι αναγκαίο για
τις συνεντεύξεις σας, εκδηλώσεις, σεμινάρια, συνέδρια, και επιτυγχάνεται με
καθοδήγηση και εξάσκηση. Θα σας βοηθήσει ακόμα και στην ερώτηση κλειδί: «Με τι
ασχολείστε;».
Ξεκινήστε ένα blog. Δεν χρειάζεται να είστε expert
σε αυτό που κάνετε για να γράψετε τις ιδέες και τις σκέψεις για το πάθος σας
(αν δεν αγαπάτε αυτό που κάνετε, δε θα καταφέρετε να το προβάλετε επιτυχώς!).
Θα ωφεληθείτε, θα γνωρίσετε άτομα με το ίδιο πάθος, θα δομήσετε τις γνώσεις σας
σε μορφή άρθρου, όντας διαφοροποιημένοι από την μάζα (ό,τι και να λέγεται περί
εξάπλωσης του Internet, το να είσαι blogger δεν είναι ακόμα τόσο κοινό στην
Ελλάδα).
Κάντε μία λίστα 25 «πραγμάτων» της καθημερινής σας
εικόνας (συμπεριφορά, λεκτικό, ντύσιμο, κινητό, υπολογιστής, τρόπος μετακίνησης
κ.ά.). Αντικατοπτρίζουν την εικόνα που χτίζετε (υπό τις υπάρχουσες συνθήκες);
Τι θέλετε να μετατρέψετε;»
Πηγή: http://www.kariera.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου