Τήν θεραπεία
τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ ἀφηγεῖται
ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης
στήν σημερινή Εὐαγγελική περικοπή. Ἀρκετές ἄλλες
περιπτώσεις θεραπείας τυφλῶν μᾶς
διασώζουν καί οἱ ἄλλοι εὐαγγελιστές ὄχι
τόσο γιατί ἡ τυφλότητα ἦταν ἀσθένεια
εὐρύτατα διαδεδομένη στήν Παλαιστίνη καί στήν Ἀνατολή
γενικότερα ἤ γιατί ἡ συμπάθεια τοῦ
Χριστοῦ πρός τούς ἀνθρὠπους αὐτούς ἦταν μεγάλη, ἄλλα
γιατί τά θαύματα αὐτά ἀποδεικνύουν τή
μεσσιανικότητά Του καί συγχρόνως ἀποτελοῦν
«σημεῖα» μίας νέας πραγματικότητας πού φέρει στόν κόσμο ὁ
Χριστός.
Οἱ
προφῆτες τῆς Π. Διαθήκης,
περιγράφοντας τό ἔργο τοῦ ἀναμενόμενου
Μεσσία, ἀναφέρουν ἀνάμεσα στίς
διάφορες πτυχές του καί τήν «ἀνάβλεψιν τυφλῶν».
Αὐτός λοιπόν πού ἔχει τήν ἐξουσία
νά ξαναδίνει τό φῶς στούς τυφλούς δέν εἶναι
ἄλλος ἀπό τόν Μεσσία.
Ἡ
ἀπόδοση ὅμως τοῦ
φωτός στούς τυφλούς, πέρα ἀπό τήν ἀποδεικτική
σημασία της γιά τή μεσσιανική ἰδιότητα τοῦ
Χριστοῦ, ἔχει καί ἕνα
ἄλλο βαθύτερο νόημα: Εἶναι
σημάδι μίας νέας καταστάσεως πραγμάτων πού εἰσβάλλει μέσα
στόν κόσμο τοῦ σκότους καί τῆς τυφλότητας. Ὁ
Χριστός ἀνοίγει τά μάτια τῶν ἀνθρώπων,
γιά νά μπορέσουν νά διαπιστώσουν τή νέα ζωή πού αὐτός προσφέρει
σάν δῶρο στόν κόσμο.
Πολλοί ἄνθρωποι
μολονότι ἔχουν τό σωματικό φῶς δέν ἀναγνωρίζουν
στό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ τόν ἀποκαλυπτόμενο
Θεό πού εἰσέρχεται μέσα στήν ἀνθρώπινη ἱστορία
γιά νά τήν σώσει ἀπό τήν καταστροφή, ἐνῶ
ἀπό τήν ἄλλη μεριά οἱ
εὐαγγελιστές μᾶς διασώζουν
περιπτώσεις τυφλῶν πού ἀναγνωρίζουν
στόν Ἰησοῦ τόν Μεσσία
καί μετά τή σωματική θεραπεία τους διακηρύσσουν σ' ὅλους
τήν πίστη τους. Ἔτσι, δικαιώνεται ὁ
λόγος τοῦ Χριστοῦ:
«Εἰς κρίμα ἐγώ εἰς
τόν κόσμον ἦλθον, ἵνα οἱ
μή βλέποντες βλέπωσι καί οἱ βλέποντες
τυφλοί γένονται».
Ἡ
παρουσία τοῦ Χριστοῦ ὡς Φωτός τοῦ
κόσμου πού διακηρύσσει ἡ Ἐκκλησία
δημιουργεῖ κρίση μέσα στόν κόσμο. Βέβαια ὄχι μέ τήν ἔννοια
τῆς κατακρίσεως τῶν ἀνθρώπων
ἄλλα μέ τήν ἔννοια τῆς
ὑποχρεώσεως πού δημιουργεῖται
μέσα στόν κάθε ἄνθρωπο νά λάβει θέση ἔναντι
αὐτοῦ του φωτός.
Ἀπό
τή στάση πού λαμβάνει ὁ καθένας ἀπέναντι στό φῶς
κρίνεται ἤδη καί προδικάζεται τό μέλλον του. Ὁ
κάθε ἄνθρωπος κρίνεται ἀπό τό ἄν
θελήσει νά ἀντικρύσει τό φῶς ἤ
ἀπό τό ἄν προτιμήσει
τό σκοτάδι, μέσα στό ὁποῖο κρύβονται καί σκεπάζονται τά σκοτεινά ἔργα τοῦ
κόσμου.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου