Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Αντί για μποζόνιο...μπαλόνιο...


Γράφει ο Γρηγόρης Κωστάκης

Η ζωγραφική, και κατ' επέκταση όλες οι εικαστικές τέχνες, μου είναι  πολύ αγαπητές. Γι' αυτό και οι αγιογραφίες, τραβούν την προσοχή μου, όταν πάω σε κάποια εκκλησία.
Ήμουν καλεσμένος σε μια βάφτιση στον Ιερό Ναό της του Θεού Σοφίας, στην Ξάνθη, πριν από μια βδομάδα. Είχε τελειώσει το μυστήριο, είχα χαιρετήσει γονείς, παππούδες και νονό, και περνώντας από τον νάρθηκα να βγω έξω, στην αναμονή της ουράς, στην έξοδο, κοίταξα πάνω.
ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΙΚΟΝΑ!
Απ' το κέντρο του ταβανιού με κοίταζε η γνώριμη μορφή του Ιησού Χριστού να ευλογεί κρατώντας το Ευαγγέλιο. Όμως με μια χαρούμενη προσθήκη. Ένα από τα μπαλόνια για τον στολισμό της εκκλησίας είχε φύγει και είχε σταθεί δίπλα στο χέρι του Θεού που ευλογεί. Το μπλε του χρώμα μου θύμισε την ουράνια σφαίρα του σύμπαντος κόσμου που κρατά σε πολλές παραστάσεις ο Παντοκράτωρ. Ήταν σαν να την είχε αφήσει για λίγο για να ευλογήσει και αυτή να στεκόταν εκεί μετέωρη και να περίμενε να την ξανακρατήσει. Γέλασα από μέσα μου και σήκωσα το κινητό και την έβγαλα μια φωτογραφία. Ελπίζω να σας αρέσει κι εσάς.
Ήταν ο πρώτος Παντοκράτωρ - εγκατάσταση - μεικτή τεχνική που έχω δει στην ορθόδοξη εικονογραφία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου