Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Άγιος ο Αύγουστος

Γράφει η Βίκυ Οικονομοπούλου
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΜΟΥ

Οι πιο ήσυχες νύχτες. Οι πιο ζεστές. Συχνά αόρατες. Κάθε ώρα σου «πουλιέται» για τέταρτο και στον δικό σου ώμο όλο το εικοσιτετράωρο μου. «Μες στις ζεστές νύχτες του Αυγούστου, το φως στο δρόμο οπλίζεται και η ψυχή μου αδειάζει. Το σώμα μου ερεθίζεται, το σπίτι ξεθωριάζει...».  O φωταγωγός με την κυρία Μαρία να καθαρίζει ροδάκινο. Κουκούτσια από καρπούζι στα χείλη σου. Απλώνω τα ζουμιά μου στον ήλιο κι έπειτα πάλι στον ώμο σου. «Αύγουστε μήνα και Θεέ σε σένανε ορκιζόμαστε πάλι του χρόνου να μας βρεις στο βράχο να φιλιόμαστε…». Πάνω απ’ το Αιγαίο, μάτια φυλακτό και δάκρυα της Παναγιάς. «Αύγουστος μήνας θα λέει η φωτογραφία». Η θάλασσα η αφροστολισμένη, τα χείλη σου. «Τα φιλιά του Αυγούστου, κάστρα γκρεμισμένα». Περπάτημα ελαφρύ. Εγώ μπροστά. Μπροστά κι εσύ. Πατούσες στ’ αρμυρίκια κι η άμμος μας, καυτή. Φωνές για «προστασία». Καίει πολύ το φώς και  –τι παράξενο– θεραπεύει τα εγκαύματα του χειμώνα. Ειδικά τη νύχτα. «Μέσα στ' Αυγούστου τη νυχτιά ο ουρανός, τ' αστέρια δίχτυ πλεγμένο με το φως του ανέμου περιστέρια». Νησιά κουκίδες στο χάρτη, σα κάπαρη.  Φεγγάρι - πόστερ να αγοράσεις.«Αυγουστιάτικο φεγγάρι κι άστρο θα ντυθώ και θα γείρω σε κλωνάρι ν' αποκοιμηθώ». Σταφύλι ρώγες στη γλώσσα μου, γραμμές πάνω στο μακό σου. «Άγιος ο Έρωτας, άγιος καημός, δικός μου και ο Αύγουστος με τις μεγάλες μνήμες. Λέω μάτια μου κι αστράφτει κεραυνός, θέλω θάλασσα κι ανοίγει ουρανός». «Εώα επιτολή» του Σείριου. Ανατολή του λαμπρότερου άστρου της νύχτας. Δεκαπενταύγουστος. «Φεγγάρι αυγουστιάτικο υψώνεται και φέγγει από μέσα η φυλακή». Νηστεία, τα βράδια που δεν κοιμάσαι δίπλα μου. Γιορτές και πανηγύρια στο περπάτημά σου. «Μες στην αγκαλιά μου ό,τι ακριβότερο, κι ο κόσμος ένα βότσαλο μικρό, κι εσύ μου λες να ξεχαστώ, τον Αύγουστο να σβήσω από τους μήνες». Το θαύμα –υπενθύμιση– σε εκείνα τα οδοφράγματα αναμονής. Μοιρογνωμόνιο το περπάτημά σου. Σε όλες τις γωνίες αγάπης. «Λες και στρώσαμε τον Αύγουστο χαλί». Εδώ θα μένουμε ως το πρωί. Πάντα μεσολαβεί μία θάλασσα και ξυπνώ στα μέρη που όλο και «μεγαλώνει».
«Αργά τελειώνει ο Αύγουστος, φεύγει το καλοκαίρι». Διαβάζω τα άστρα. Βρίσκομαι στην άλλη άκρη αυτού του ουρανού. «Ήταν οι νύχτες μαγικές, οι βόλτες στις ακρογιαλιές και ‘συ να παίζεις με φωτιές, μ' ένα φεγγάρι αγκαλιά και με τ' Αυγούστου τα φιλιά». Παίζουμε – παιχνίδι – σημάδια – και ζάρια. Και ό,τι ποθώ, όλα να τα χάσω. «Γύρω γύρω το σκοτάδι,
κι είναι μήνας Αύγουστος». Σε περίμενα έναν Αύγουστο. Τώρα ο Αύγουστος έχει τ’ όνομα σου. Και κάθε μήνα βαφτίζω Αύγουστο. «Αύγουστος ήτανε δεν ήτανε θαρρώ». Στη ζωή μου μέσα χάθηκα. Στο νησί που κολυμπάς. Θάλασσες και στεριές τα μεσημέρια μου. Κύκλοι οι νύχτες – ανοίγουνε – και με τα ‘σένα σμίγουνε. Σε σάκο που κρέμεται στην πλάτη μου, κουβαλάω τώρα τα νησιά μας. «Σαν Αύγουστος στην Αμοργό όταν σηκώνει αέρα». Από το υγρό στοιχείο, στην αιωνιότητα. Από το κύμα πιο ψηλά και το αλάτι να καίει τα δίχτυα της αμφιβολίας. «Αύγουστος, φώτα στην παραλία, τα πλοία φεύγουν για τα νησιά». Κι ο μήνας πάντα Αύγουστος...
Έγινε αναφορά στα τραγούδια του Αυγούστου:
Ζεστές νύχτες του Αυγούστου – Νένα Βενετσάνου | Στίχοι-Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Ο Αύγουστος – Ρένα Κουμιώτη | ποίηση: Οδυσσέας Ελύτης | Μουσική: Λίνος Κόκοτος
Φθινόπωρο – Χαρούλα Αλεξίου | Στίχοι-μουσική: Χαρούλα Αλεξίου
Τα φιλιά του Αυγούστου – Βασίλης Καζούλης | Στίχοι-Μουσική: Καζούλης Βασίλης
Αύγουστος – Ορφέας Περίδης | Στίχοι-Μουσική: Ορφέας Περίδης
Αύγουστος – Πόπη Αστεριάδη | Στίχοι: Παπαδόπουλος Λευτέρης | Μουσική: Κουμπής Βασίλης
Άγιος ο έρωτας – Γιώργος Ανδρέου | Ποίηση: Διονύσης Καρατζάς | Μουσική: Γιώργος Ανδρέου
Αύγουστος – Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι-Μουσική: Νίκος Παπάζογλου
Αύγουστος – Έλλη Πασπαλά | Στίχοι: Ελένη Ζιώγα | Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα
Ανθρώπων έργα – Άλκηστις Πρωτοψάλτη | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου | Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Καρδερίνα – Ορφέας Περίδης | Στίχοι-Μουσική: Ορφέας Περίδης
Της αγάπης χρώματα – Μανώλης Μητσιάς | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας | Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας
Τα’ χει χάσει όλα – Ελευθερία Αρβανιτάκη, Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι-Μουσική: Ξυδάκης Νίκος
Federico Garcia Lorca – Γιάννης Κούτρας | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας | Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Σκληρό γαλάζιο – Βασίλης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου | Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος

Χάθηκα μέσα στη ζωή μου – Τζένη Καρέζη | Στίχοι: Λούλα Αναγνωστάκη | Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου