Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Κείμενο μου σε βιβλίο για το ημερολόγιο ανέργου!!!

Σε βιβλίο θα είναι καταγεγραμμένο το κείμενο που έγραψα για την ιστοσελίδα http://www.imerologioanergou.gr στις 19 Απριλίου πέρυσι. Ήταν η ματιά μου απέναντι στην κατάσταση της ανεργίας, πως αντιμετωπίζω αυτήν την δύσκολη κατάσταση και θέλοντας να δώσω ελπίδα και αισιοδοξία. Τελικά η ιστορία μου είναι ανάμεσα στις 155 από τις 2000 που επελέγησαν. Δεν ήξερα πως θα συμπεριληφθούν σε βιβλίο και πραγματικά χαίρομαι γιατί αυτές οι εμπειρίες θα έχουν και την έντυπη μορφή!!!
Σας παραθέτω το σχετικό κείμενο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα για το βιβλίο που θα εκδοθεί και θα το έχω στα χέρια μου σε λίγες μέρες:
«Το Ημερολόγιο αρχίζει να γεννάει παιδιά.
Από τις περίπου 2.000 ιστορίες που είχαν συγκεντρωθεί τους πρώτους μήνες λειτουργίας του site μας, 155 -οι πιο αντιπροσωπευτικές- έχουν περιληφθεί αυτούσιες στο βιβλίο, αναδεικνύοντας αυτό που έχουμε αποκαλέσει "Λογοτεχνία της ανάγκης". Ψήγματα από εκατοντάδες άλλες ιστορίες έχουν διυλιστεί στα 20 συνδετικά κείμενα που υπογράφονται από τον συντονιστή του πρότζεκτ, ο οποίος έχει επιμεληθεί την επιλογή και την ταξινόμηση του υλικού, σύμφωνα και με τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί από το ξεκίνημα του imerologioanergou.gr.
Το βιβλίο περιλαμβάνει 20 ενότητες, του στυλ "Άνεργη: Το μισό τ' ουρανού", "Εξτρίμ ιστορίες", "Η φάμπρικα της μετανάστευσης", "Good News".
Ναι, το βιβλίο περιέχει και μια ενότητα με καλά νέα. Σε μερικά από τα κείμενα αυτής της ενότητας, ο συγγραφέας της ιστορίας μάθαινε τα καλά μαντάτα και έσπευδε να τα μοιραστεί με τους αναγνώστες του Ημερολογίου, σαν να ήταν μέλη της οικογένειάς του.
Έτσι κι εγώ, προτού ανακοινωθεί στο ευρύ κοινό η έκδοση του βιβλίου σπεύδω να μοιραστώ το καλό νέο μαζί σας.
Θα κυκλοφορήσει στα τέλη Μαΐου με τίτλο "Το Ημερολόγιο ενός ανέργου" από τις εκδόσεις Καστανιώτη και στην παρουσίασή του -που φιλοδοξούμε να γίνει κάτι σαν άτυπη συνέλευση ανέργων- θα είστε ασφαλώς όλοι καλεσμένοι.
To αμέσως προσεχές διάστημα θα σας ενημερώνουμε για τα νεότερα του βιβλίου -του βιβλίου μας- που θα είναι πολλά και καλά, καθώς παράλληλα σχεδιάζουμε και την ανανέωση του site.
Μείνετε συντονισμένοι.
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΣΔΑΓΛΗΣ»
Το προσωπικό email που έλαβα αναφέρει:
«Αγαπητή Νάντια,
Είμαι στην ευχάριστη θέση να σου αναγγείλω ότι ένα κείμενό σου έχει συμπεριληφθεί στο υπό έκδοση βιβλίο «Το Ημερολόγιο ενός ανέργου» (Εκδόσεις Καστανιώτη) – το βιβλίο μας.
Πρόκειται για συλλογικό έργο που περιλαμβάνει 155 αυτούσιες ιστορίες από το imerologioanergou.gr, καθώς και 20 δικά μου συνδετικά κείμενα. Η επιλογή των 155 ιστοριών έγινε με κριτήρια ποιότητας, αλλά και αντιπροσωπευτικότητας των εμπειριών που ζει ένας άνεργος.
Σας γράφω γιατί θέλω να ξέρετε πόσο με συγκίνησαν και με κινητοποίησαν όλες οι ιστορίες, ιδίως αυτές που επελέγησαν για το βιβλίο. Αντιπροσωπεύουν αυτό που μου αρέσει να αποκαλώ «λογοτεχνία της ανάγκης», αλλά δίνουν επίσης την προοπτική της αυτοοργάνωσης των ανέργων, προκειμένου να επιβάλουμε την αλλαγή των κοινωνικών προτεραιοτήτων.
Το άλλο για το οποίο θα ήθελα να σας ενημερώσω είναι ότι, με βάση τη συμφωνία που έχει γίνει με τον εκδοτικό οίκο, δικαιούστε από ένα δωρεάν αντίτυπο του βιβλίου, ως αναγνώριση της συμμετοχής σας στη συγγραφή του. Το αντίτυπο αυτό μπορείτε να το παραλάβετε παρουσιάζοντας μια εκτύπωση αυτού του μέιλ στην κεντρική παρουσίαση του βιβλίου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου. Ο χρόνος και ο τόπος της παρουσίασης θα ανακοινωθούν τις προσεχείς μέρες από το imerologioanergou.gr και ειλικρινά θα χαρώ να σας γνωρίσω και από κοντά.
Σε περίπτωση που ζεις εκτός Αθηνών ή, εν πάση περιπτώσει, δεν μπορείς να παρευρεθείς στην παρουσίαση, στείλε μου σε παρακαλώ τη διεύθυνσή σου και θα παραλάβεις το βιβλίο ταχυδρομικώς.
Και πάλι σας ευχαριστώ για τα υπέροχα κείμενά σας, και πιο πολύ για την ώθηση και το κουράγιο που δώσατε και δίνετε τόσο στο Ημερολόγιο όσο και σ’ εμένα.
Πολύ φιλικά,
Χριστόφορος Κάσδαγλης»
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΟΥ
«19 Απριλίου 2013
Ο Θεός έχει για όλους!
19 μήνες χωρίς δουλειά… Ακόμη αναμένω να βρω δουλειά κάπου που να μου αρέσει.
Ξέρω, δεν έχω πια την πολυτέλεια να διαλέγω γιατί πλέον οι υποχρεώσεις είναι τόσες πολλές που απορώ πώς επιβιώνουμε. Δοξάζω το Θεό καθημερινά γιατί δεν μας άφησε μόνους. Μας δίνει ελπίδα για να μην βυθιστούμε στην απελπισία, αλλά αντιθέτως Τον ευγνωμονούμε για τον άρτο ημών τον επιούσιον! Άλλωστε, αυτό δεν είπε στον Άγιο Σιλουανό; "Κράτα το νου σου στον Άδη και μην απελπίζεσαι"!!!
Από 18 χρόνων στη δουλειά, και ξαφνικά μένεις στο περιθώριο. Κλείνεσαι μέσα στο σπίτι και θεωρείς πολυτέλεια το ν' αγοράσεις ρούχα και βιβλία, ενώ η εκδρομή είναι ένα μακρινό και άπιαστο όνειρο.
Χρειάζεται ταπείνωση για να δεχθώ δουλειά που δεν μου κάνει κέφι. Μα το θέμα είναι πως δεν με βαστάει το σώμα μου. Η θέλησή μου θέλει να δώσει ευκαιρίες, αλλά η ψυχή μου αντιδρά.
Όλοι και όλα να μ' αφήσουν, ο Θεός δεν θα με αφήσει. Όταν με παίρνει από κάτω, κοιτάζω την εικόνα της Παναγίας. Είναι δίπλα μου και μου χαμογελά! Και φυσικά, στην προσευχή μου έχω όλους τους ανέργους. Σαν να 'μαστε ένας άνθρωπος!
Μέχρι τότε προσφέρω εθελοντικά σε συνανθρώπους, όσο μπορώ. Όχι για να μου το ανταποδώσει ο Θεός. Πάντοτε είμαι χρεωμένη απέναντι Του… Και η αλήθεια είναι ότι για την παρουσία μου εκεί και λεφτά να μου έδιναν ποτέ δεν θα ήταν αρκετά, γιατί γεμίζει η ψυχή μου, όλο μου το είναι. Και πολλές φορές κρατιέμαι, γιατί πολύ θα 'θελα να φιλούσα τα χέρια αυτών των ανθρώπων και να τους πω: «Δύναμη αδέλφια. Ο Χριστός να μη μας λείπει…».

Νάντια , 34 χρ. , Ξάνθη»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου