Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Πόσο αθώοι είναι οι διαγωνισμοί με δώρα στην τηλεόραση; Η Μενεγάκη κάνει τη διαφορά



Άρχισε η νέα τηλεοπτική περίοδος και αυτά που παρατηρώ σαν τηλεθεάτρια θα τα καταθέσω εδώ. Γιατί πλέον η συσκευή αυτή μπήκε στο σπίτι μας μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες εκπομπές μοιάζουν να είναι ίδιες με μόνη διαφοροποίηση το χειρισμό από τους παρουσιαστές και δημοσιογράφους. Κατά τα άλλα τα θέματα ανακυκλώνονται δίχως να καταλαβαίνουμε το λόγο που γίνεται αυτό. Εφόσον μπορούν να βρούνε τόσα πολλά θέματα σε όλους τους τομείς και να τα προβάλλουν.
Λόγω της οικονομικής κρίσης που δεν έχει τελειωμό έχουν αυξηθεί τα ένθετα διαφημιστικά, τύπου τηλεμάρκετινγκ σε σημείο που να νομίζουμε πως αυτά που μας πλασάρουν πιστεύουν πως όντως έχουν θαυματουργές ικανότητες πάνω μας και μπορούν να μας αλλάξουν τη ζωή μας, την όψη μας, όλο μας το είναι. Βλέπω δηλαδή σε ένα τηλεοπτικό κανάλι που όλες οι εκπομπές προβάλλουν το υαλουρονικό με τόση ζέση λες και πρόκειται για την απάντηση στην αιώνια νεότητα.
Κάποιοι μπορεί όντως να επηρεάζονται και να θέλουν να το αγοράσουν και δικαίωμα τους. Εμένα όμως σαν τηλεθεάτρια με ενοχλεί όλη αυτή η υπερπροβολή αυτού του προϊόντος γιατί ίσως να φτάνει και στην παραπλάνηση του κοινού. Και στο κάτω κάτω όταν ένας μέσος Έλληνας δεν έχει τα βασικά για να ζήσει πως είναι δυνατόν να νοιάζεται για την εμφάνιση του; Εδώ δεν έχει να καλύψει τις ανάγκες του θα ενδιαφερθεί για την εικόνα του; Ή πόσο γελασμένοι είναι όσοι τηλεφωνούν σε τηλεφωνικές γραμμές καταβάλλοντας έως 3 ευρώ ανά κλήση, για να κερδίσουν ένα έπαθλο -ομολογουμένως- μεγάλο ποσό ή μεγάλης αξίας προϊόν; Όντως κερδίζουν και άνεργοι και γενικότερα άνθρωποι που έχουν μεγάλη ανάγκη τα χρήματα. Αλλά θα είναι πολύ λίγοι, συγκριτικά με όσους θα συμμετέχουν.
Άραγε εμείς οι τηλεθεατές έχουμε καταλάβει πως τζογάρουμε καθημερινά σε ένα «κουμάρι» που είναι καλυμμένο με ωραίο σελοφάν από παρουσιαστές της τηλεόρασης; Ναι όντως ο καθένας κρίνει πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει, εν τούτοις είναι πολύ εύκολο να πέσει στην παγίδα που του στήνεται. Μήπως το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο πρέπει να παρέμβει και να θέσει όρια και κανόνες; Γιατί παραδίδονται όλα στο βωμό του κέρδους για να κερδίζουν οι λίγοι οι οποίοι στην τελική πόσο νοιάζονται για όσους δεν έχουν και πιστεύουν πολύ στον παράγοντα τύχη;
Ή τουλάχιστον για να βοηθήσουν πραγματικά όσους έχουν ανάγκη και είναι πάρα πολλοί, καλό θα ήταν να οργανώνουν και κινήσεις, ώστε να προσφέρουν καθημερινά σε όλη τη χώρα. Η τηλεόραση έχει αυτή τη δύναμη και θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι της και ιδιαίτερα οι αδρά αμοιβόμενοι να το κάνουν. Ή μέρος των εσόδων που κερδίζουν από τις τηλεφωνικές γραμμές, να το δωρίζουν.
Προσωπικά θεωρώ πως η Ελένη Μενεγάκη παρόλο ότι την κατηγορούν για τηλεμάρκετινγκ εκπομπή βλέπω πως καταλαβαίνει την κατάσταση των Ελλήνων και δωρίζει προϊόντα είτε επικοινωνίας μέσω τηλεφωνικών γραμμών με αστική κλήση, είτε μέσω του twitter και παράλληλα έχει κάνει και κινήσεις που βοηθάει όπως στην περσινή τηλεοπτική σεζόν που χάρισε κοτόπουλα σε ένα ορφανοτροφείο. Θεωρώ πως η Ελένη μπορεί όντως να διαθέτει πολύ τηλεοπτικό χρόνο για διαφημίσεις όμως δεν παρασύρει κανέναν να βάλει το χέρι στην τσέπη για να προκαλέσει την τύχη του.
Φέτος είδα πως είναι πιο σφιχτά δομημένη η εκπομπή της. Δεν έχει κενά ή «κοιλιά» όπως λέγεται στην γλώσσα της τηλεόρασης. Είναι ωραίο και το παιχνίδι που ενέταξαν με την ανεύρεσης λέξης μετά από περιγραφή. Τα θέματα προβάλλονται γρήγορα και δεν επιμένουν χωρίς ουσία. Οι δύο πρώτες μέρες κύλησαν όμορφα και εύχομαι όλη η νέα τηλεοπτική χρονιά να της πάει καλά και να κερδίζουν όσο το δυνατόν περισσότεροι. Ελένη καλή επιτυχία για άλλη μια χρονιά. Μας κάνεις χαρούμενους!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου