Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013

Γιατί να μην κάνω δίαιτες που υπόσχονται πολλά…!!!

Γράφει η Σουζάνα Ριζγκάλα, διαιτολόγος-διατροφολόγος

Όλοι έχουμε ακούσει στην τηλεόραση ή διαβάσει σε περιοδικά ή ακόμη εφαρμόσει  κάποια δίαιτα πού μας υπόσχεται απώλεια βάρους 3- 7 κιλά την εβδομάδα ή 10 κιλά σε δέκα μέρες. Αυτές οι δίαιτες είναι επικίνδυνες και το μόνο που σας προσφέρουν  είναι να χάσετε πολύ απότομα κιλά που στην ουσία αυτά τα κιλά που χάνετε είναι  ΥΓΡΑ και ΜΥΙΚΟ ΙΣΤΟ και όχι ΛΙΠΟΣ, όπου μετά την διακοπή αυτής της δίαιτας  τα ξανά παίρνετε και τις περισσότερες φορές βάζετε παραπάνω κιλά από ότι χάσατε. Με λίγα λόγια με αυτές τις δίαιτες χάνετε υγρά, μυϊκό ιστό και ελάχιστο λίπος και  ξανά παίρνετε αυτά τα κιλά, αλλά σε λίπος!!  Οι περισσότεροι ξαναδοκιμάζουν αυτές τις δίαιτες ξανά και ξανά με αποτέλεσμα κατά την διάρκεια αυτής της εξαντλητικής και ανθυγιεινής δίαιτας να εμφανίζονται:
 1) πονοκέφαλοι 2) άγχος 3) νευρικότητα 4) διακοπή της περιόδου ειδικά σε νεαρές κοπέλες 5)αδυναμία συγκέντρωσης 6) υπογλυκαιμία 7)αναιμία 8)πεπτικές διαταραχές 9)ξηροδερμία, τριχόπτωση 10) Βουλιμία 11)Έντονες ζαλάδες, Κακοδιαθεσία 12) Αϋπνία 13) Ορμονικά προβλήματα, την εμφάνιση των ραγάδων που προκύπτει από την χαλάρωση των μυών μετά από την μεγάλη απώλεια των υγρών 14) γρήγορη απόκτηση του αρχικού βάρους και τις περισσότερες φορές απόκτηση μεγαλύτερου βάρους από αυτό που είχατε πριν την δίαιτα. Έτσι το μόνο που κερδίζετε από αυτές τις ανθυγιεινές δίαιτες είναι να ταλαιπωρείτε το σώμα σας.
Αυτό που χρειάζεστε είναι μία σωστή διατροφή ή με άλλα λόγια μια ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Η μεσογειακή διατροφή είναι μία διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, και δημητριακά με πάρα πολλά θρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά, ακόρεστα λίπη, μέταλλα και βιταμίνες που τρέφουν και προστατεύουν όλον τον οργανισμό.
Έτσι  η Μεσογειακή Διατροφή έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
1) Χαμηλή κατανάλωση κρέατος (κυρίως κόκκινο κρέας) και προϊόντων κρέατος
2) Μέτρια κατανάλωση γάλακτος και γαλακτοκομικών (να προτιμάτε γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά)
3) Υψηλή κατανάλωση οσπρίων
4) Υψηλή κατανάλωση δημητριακών
5) Υψηλή κατανάλωση φρούτων
6) Υψηλή κατανάλωση λαχανικών
7) Υψηλή αναλογία σε μονοακόρεστα προς κορεσμένα λιπαρά οξέα (όπως ψάρι , ελαιόλαδο)
8) Μέτρια κατανάλωση αιθυλικής αλκοόλης (κόκκινου κρασιού)
Η μεσογειακή διατροφή σου δίνει την ευκαιρία να δοκιμάσεις όλα τα καλά της φύσης, να δοκιμάσεις όλα τα χρώματα, αρώματα και γεύσεις των τροφών χωρίς να περιοριστείς σε μια ομάδα τροφών μόνο.
Η αλήθεια είναι πως η μεσογειακή διατροφή υποστηρίζει τα φρέσκα τρόφιμα αυτά που μπορούμε να βρούμε στον τόπο μας παρά τα επεξεργασμένα τρόφιμα με τα πολλά συντηρητικά, αλάτι και χημικές χρωστικές.
Τι καλύτερο υπάρχει από ένα ζεστό σπιτικό φαγητό φτιαγμένο με αγάπη από φρέσκα υλικά που ξέρεις ότι  όχι μόνο θα χορτάσεις αλλά δώσεις στον οργανισμό σου πολλά ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά τα οποία θα σε προστατεύουν από ασθένειες όπως υπέρταση, αναιμία, χοληστερόλη και παχυσαρκία. Σε αντίθεση με το αν θα έτρωγες από έξω π.χ. πίτσα τότε το μόνο για το οποίο θα ήσουν σίγουρος είναι ότι έδωσες στον οργανισμό σου μεγάλη ποσότητα λίπους, συντηρητικά και πολλές άλλες παραπανίσιες  άχρηστες και μερικές φορές επικίνδυνες ουσίες.

Για αυτό δώσε σημασία στην διατροφή σου, γιατί είναι η πρόληψη για πολλές παθήσεις και η άμεση και έμμεση θεραπεία για πολλές άλλες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου