Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015

Το σκόρδο που βελτιώνει την υγεία μας

Γράφει η Σουζάνα Ριζγκάλα, διαιτολόγος-διατροφολόγος*

Σκόρδο τρώτε; Καλά κάνετε! Σύμφωνα με πολλές έρευνες το σκόρδο είναι πολύτιμο αφού έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Έτσι η αυξημένη κατανάλωσή του φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο για εμφάνιση πολλών μορφών καρκίνου, έχει αντιβακτηριακή δράση προστατεύοντας από το έλκος του στομάχου και εφόσον καταναλωθεί με μέτρο ειδικά από άτομα με προβλήματα στον πεπτικό σωλήνα, ώστε να μην έχουν διάφορες ενοχλήσεις, όπως καούρα και φούσκωμα, αλλά και να μην χειροτερέψει τη κατάστασή τους.
Αγαπάει τη καρδιά σας μειώνοντας  την κακή χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια στο αίμα. Επίσης μειώνει την πίεση, ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, οπότε σας προστατεύει από λοιμώξεις. Άλλο ένα θετικό είναι ότι νοστιμίζει το φαγητό με την ιδιαίτερη γεύση και μυρωδιά του!
Δε χρειάζεται να πέσετε με τα μούτρα στα σκόρδα. Μία σκελίδα καθημερινά είναι καλή ποσότητα για να σας χαρίσει όσα αναφέραμε πιο πάνω. Είναι καλό να ξεκινήσετε να τρώτε σκόρδο σιγά σιγά, δηλαδή  να ξεκινήσετε με δύο φορές την εβδομάδα και μετά τρεις, βλέποντας πως αντιδράει το σώμα σας (φούσκωμα ) μέχρι να είστε έτοιμοι για καθημερινή κατανάλωση.
Ο καλύτερος τρόπος για να το απολαύσετε -χωρίς να χάσει τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά του- είναι ωμό και ψιλοκομμένο σε μικρά κομματάκια, αφού πριν το κόψετε, το αφήνετε λίγα λεπτά χωρίς τη φλούδα και μετά το κόβετε ή το σπάτε. Δηλαδή όπως το κάνουμε στη σκορδαλιά και στο τζατζίκι για παράδειγμα. Μπορείτε επίσης αντί για αγγούρι να βάλετε κολοκυθάκι βραστό και η συνταγή ακριβώς είναι αυτή:
Λιώνετε με το πιρούνι δύο βραστά κολοκυθάκια + ένα κεσεδάκι γιαούρτι 2%+μία με δύο σκελίδες σκόρδο + λίγο ελαιόλαδο+ λίγο αλάτι. Αυτή η συνταγή είναι πλούσια σε υγρά και φυτικές ίνες. Μπορείτε να βάλετε όσα κολοκυθάκια θέλετε και αν προσθέσετε δύο  φρυγανιές είναι ένα ολοκληρωμένο γεύμα! Επίσης επειδή και το αγγούρι και το κολοκύθι είναι καλοκαιρινά λαχανικά μπορείτε να φάτε σκέτο το γιαούρτι με σκόρδο και ελαιόλαδο χωρίς το λαχανικό, εκτός εάν θέλετε να προσθέσετε άλλο λαχανικό, όπως λάχανο.
Είδατε λοιπόν με μια απλή κίνηση που στην πορεία γίνεται συνήθεια τι κερδίζουμε; Εφαρμόζοντας αυτό το βήμα θα σας παρασύρει και θα σας ανοίξει την όρεξη να ακολουθήσετε  μια άλλη υγιεινή συνήθεια που είναι η κατανάλωση λαχανικών ή υγρών ή οποιαδήποτε συνήθεια μέσα από τη μεσογειακή διατροφή.

Ξέρω θα μου πείτε: «καλά όλα αυτά, αλλά τι θα κάνουμε με τη έντονη οσμή του σκόρδου;» Όμως αν σας πω ότι η οσμή αυτή οφείλεται σε ένα συστατικό του σκόρδου που ονομάζεται αλλικίνη και ότι σε αυτό κυρίως οφείλεται η πολυτιμότητά του σίγουρα θα αλλάξετε γνώμη. Μπορείτε να διαλέξετε ένα γεύμα με σκόρδο μετά το οποίο θα μείνετε στο σπίτι, αλλιώς μπορείτε να μασάτε μία τσίχλα ή όπως λένε πολύ σωστά στα χωριά, να μασάτε λίγο μαϊντανό το οποίο εξουδετερώνει την έντονη μυρωδιά του σκόρδου. Άτομα που παίρνουν αντιπηκτική θεραπεία θα πρέπει να ενημερώνουν το γιατρό τους σχετικά με την καθημερινή κατανάλωση σκόρδου, γιατί υπάρχει κίνδυνος αιμορραγίας.


4 σχόλια:

  1. Μολις έφτιαξα τη συνταγη που γράφεις και έβαλα κολοκυθι ειναι πολυ νοστιμο και ελαφρύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ Ωραία συνταγή τη δοκίμασα έβαλα κολοκύθι ελαφριά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι όντως ελφριά ταιριάζει και σαν συνοδευτικό με βαριά γεύματα γιατί βοηθά στη χώνεψη

      Διαγραφή